Jak připravit a zavést žákovské portfolio ve vaší škole

  • praktický online webinář pro kariérové poradce
  • 4 vyučovací hodiny ( 2 x 90 min.)
  • lektorka: Mgr. Petra Šnepfenbergová, spoluautorka metodiky Žákovské portfolio: PROČ? CO? JAK?
  • aplikace TEAMS
  • akreditace vzdělávací instituce: DVPP MSMT-21420/2021-5
  • akreditace webináře: není
  • lze hradit ze šablon JAK
  • osvědčení o absolvování, dostup k záznamům na dobu 3 měsíců
1850
Prosím vyberte termín
Kapacita webináře je téměř naplněná, zbývají 1 volné místo

Na webináři se společně podíváme na to, jak zavést žákovská portfolia ve vaší škole od úplného začátku až po praktické využití. Budeme se zabývat tím, proč portfolia zavádět, co vše mohou přinést žákům i škole, a představíme vám různé přístupy, které už fungují jinde.

Ukážeme si, jak portfolia mohou sloužit nejen pro sebereflexi žáků, ale také jako nástroj na rodičovských schůzkách, například při tripartitách. Podíváme se na konkrétní aktivity a struktury, které vám usnadní zavedení portfolií krok za krokem.

Představím vám praktické tipy, které můžete rovnou začlenit do výuky, včetně metod pro reflexi žáků a hodnocení jejich práce. Společně budeme pracovat na tom, aby zavedení portfolií ve vaší škole bylo efektivní a přínosné jak pro pedagogy, tak pro žáky.

V závěru si ukážeme, jak portfolia propojit s poradenskými schůzkami a jak z nich udělat nástroj, který usnadní komunikaci s rodiči a podpoří kariérní rozhodování žáků.

Část 1. Žákovské portfolio. PROČ?

  • Úvod a očekávání. Diskuze o významu portfolií pro žáky, školu i trh práce.
  • Definice a přínosy. Co je portfolio, jeho části a výhody. Inspirace z praxe.
  • Cesty k implementaci. Příklady dobré praxe, jak začít a přizpůsobit portfolia vzdělávacím cílům.
  • Aktivity k mapování kompetencí. Praktické ukázky pro zapojení žáků.
  • Rekapitulace. Souhrn prvních kroků k zavedení portfolií.
Část 2. Žákovské portfolio. CO? JAK?

  • Struktura a obsah. Návrh konkrétních témat a metod pro tvorbu portfolií.
  • 6 kroků k zavedení. Praktický návod pro školy, včetně příkladů a pracovních listů.
  • Reflexe a hodnocení. Jak efektivně zpracovat záznamy, pracovat s emocemi a vytvořit akční plán.
  • Využití portfolií. Jak je integrovat do poradenství, schůzek s rodiči a tripartitních setkání.
  • Závěrečná reflexe. Rekapitulace a plán dalšího postupu.

Na webináři navíc získáte metodiku "Žákovská portfolia: PROČ? CO? a JAK?", s kterou budete pracovat. Lektorka odpoví na vaše dotazy a na časté dotazy k tématu, které se objevovaly na předchozích webinářích.

BONUS při registraci na webinář: záznam webináře k teorii mnohočetné inteligence Howarda Gardnera "Každý je na něco chytrý" (110 min.)
Podmínky registrace a storno. Vaše místo na webináři je garantováno po odeslání objednávky a úhradě poplatku. Svoji účast můžete zrušit nejpozději 14 dní před datem konání webináře bez storno poplatku.
  • Doporučuji těm, kteří (jako já) nemají žádnou zkušenost s žákovským portfoliem, pouze s vlastním portfoliem běžného učitele. Dobrý nápad, děti se naučí pracovat s portfoliem a budou je umět používat i v budoucím (např. pracovním) životě.

    Protože webinář poskytuje velmi komplexní a strukturovaný popis zavádění a vedení PF. Lektorka má bohaté osobní zkušenosti a může je s ostatními sdílet. Oporu tvoří velmi dobrá metodika.

    Zajímavost jako portfolio, které se netýká pouze kariérního poradenství, líbí se mi postupný návyk na tvoření portfolia od nižšího školního věku
    kariérové poradkyně
    "Jak připravit a zavést žákovská portfolia ve Vaši škole"
    ZŠ T. T. Masaryka Suchdol nad Lužnicí
    (jména nejsou uváděna z důvodu ochrany osobních údajů)
  • Velmi kladně hodnotím propojení webináře "Jak připravit a zavést žákovská portfolia" s metodikou, která je na vysoké úrovni (srozumitelná, detailní, s řadou odkazů). Webinář přináší ucelenou osu zavádění PF a následné práce s nimi. Řadu tipů lze využití i mimo PF (zejména reflektivní metody, kde se určitě inspiruji). Doporučuji tento kurz protože poskytuje velmi komplexní a strukturovaný popis zavádění a vedení PF. Lektorka má bohaté osobní zkušenosti a může je s ostatními sdílet. Oporu tvoří velmi dobrá metodika.
    kariérová poradkyně
    "Jak připravit a zavést žákovská portfolia ve Vaši škole"
    Základní škola Pivoňka
    (jméno není uvedeno z důvodu ochrany osobních údajů)

Webinářem Vás provede

Věnuje se kariérovému poradenství již více jak 15 let. V roce 2018 získala Národní cenu kariérového poradenství za zavedení systému spolupráce gymnázia, na kterém v té době působila jako pedagog, výchovná a kariérová poradkyně, a zaměstnavatelů v regionů. Aktuálně pracuje jako kariérová poradkyně na Základní škole Smíškova v Tišnově a spolupracuje v tématu kariérního rozvoje s různými vzdělávacími institucemi jako lektorka, metodička a poradkyně. Další ocenění získala v roce 2021 za publikaci "Jak spolu s dítětem zvládnout volbu povolání", kterou napsala ve spolupráci s Andreou Csirke.

Není teoretikem, ale praktikem, proto na jejich webinářích neuslyšíte fráze z příruček a pouček. V posledních letech spolupracovala se společností JCMM na tvorbě e-portfolií pro žáky a je spoluautorkou metodiky "Žákovská portfolia: proč - co- jak?". V Tišnově dokázala smysluplně propojit veletrh středních škol a prezentaci zaměstnavatelů z regionu, aby žáci a rodiče věděli nejen na jakou střední školu podávat přihlášky, ale také kde po škole mohou hledat svoje první zaměstnání.
Mgr. Petra Šnepfenbergová
lektorka, aktivní kariérová poradkyně na základní škole
Kateřina Málková, smartee.cz