Nerozhodnost nemusí být slabostí ani problémem – často jde o přirozenou fázi vývoje identity a hodnot. Tento webinář nabízí nový pohled na práci s žáky, kteří si nejsou jistí svou další vzdělávací či profesní cestou. Ukazuje, jak proměnit tlak na volbu v zvídavé objevování a jak vést rozhovor v prostoru „nevědění“.
Účastníci se seznámí s praktickými nástroji vycházejícími z koučovacího a konstruktivistického přístupu, konceptu
Planned Happenstance Johna Krumboltze, spirálové dynamiky a přístupu Barbary Sher
„Odmítám si vybírat“. Naučí se rozpoznávat hlubší motivy žáků, porozumět různým typům nerozhodnosti a podpořit žáky v tom, aby dokázali hledat smysl a vlastní cestu bez zbytečného tlaku na „správné rozhodnutí“.
Účastníci webináře:
- lépe porozumí tomu, co se skutečně děje za nerozhodností žáků,
- naučí se rozlišovat, zda vychází z nejistoty, tlaku nebo vývojového přechodu,
- získají konkrétní jazyk a strukturu rozhovoru pro situace, kdy žák reaguje „nevím“ nebo „to nejde“,
- osvojí si schopnost naslouchat hodnotovým vrstvám žáka a přizpůsobit jim komunikaci,
- a posílí svou jistotu v situacích, kdy není možné nabídnout „hotové řešení“, ale je třeba zůstat v prostoru zkoumání.