A také se ke mně vracejí rodiče s mladšími sourozenci a všichni chtějí to „stejné kouzlo“, aby ho/ji střední škola bavila, aby to byl ten obrat, co zažili u svých starších. A také středoškoláci, kteří si potřebují ještě jednou ujasnit, zda má smysl pokračovat tak, jak se předběžně rozhodli.
Výběr střední školy neurčuje celoživotní poslání. A není třeba od toho očekávat nic takového.
Ale
ovlivňuje vnitřní motivaci a to, jak člověk ke studiu přistupuje, jak hodnotí svoje vlastní rozhodnutí, jak si věří anebo nevěří, jestli si myslí, že toho spoustu zvládne, anebo si říká „že všude je to stejné, na co se snažit“.
Tyto neviditelné vzorce se začínají propisovat do povahy, do způsobu myšlení, do uvažování o sobě a práci.
A přitom stačí relativně málo – na konci základky nenechat to být proto, že „jsme také v patnácti nevěděli“, protože to neznamená, že tak to bylo v pořádku.
Střední škola je dlouhá doba, každý den se utváří osobnost. Ale i když vynecháme dlouhodobé dopady, vidět spokojeného středoškoláka a mít klid v duši, že jde svoji vlastní cestou, určitě za to stojí.
I proto stále vidím smysl, když v
kurzu Správná střední s dětmi pracuji a snažím se jim vnuknout myšlenku, že oni se rozhodnout dokážou a že to, co cítí, je často velmi správné.
Já tomu jen dávám určitou formu – navrhuji konkrétní školy, ukazuji vzdělávací cestu, seznamuji s různými profesemi, více to propojuji s realitou.
🎓Můžeme společně najít směr, který dává smysl! Napište mi soukromou zprávu, ráda vám odpovím na případné otázky ke kurzu Správná střední a potvrdím, zda mám ještě volná místa.