Současní školní kariéroví poradci pracují v podmínkách, které dříve neexistovaly: potýkají se s přetížením, rostoucí úzkostí dospívajících, tlakem na „správnou volbu“ ze strany rodičů a okolí, rychlými změnami na trhu práce i s měnícími se představami o tom, co znamená být úspěšný. A k tomu všemu mají často velmi málo času.
Na webináři vám nabídnu praktický a psychologicky podložený rámec, který můžete jako poradci využít při individuální práci se žáky i při práci ve třídě.
Obsah webináře:- Proč tradiční přístupy ke kariérovému poradenství a kritéria profesní úspěšnosti v současných reáliích trhu práce už nefungují.
- Proč cílem kariérového poradenství a vzdělávání není „vybrat povolání“ a co je jeho skutečným smyslem. Přístup job crafting ("vytvaruj si svoji profesi").
- V čem spočívají specifika kariérové volby v období dospívání a proč na dospívající nelze uplatňovat metody určené pro dospělé.
- Co se děje v hlavě dospívajícího a proč tak často odpovídá „nevím“. Proč není nutné s odpovědí „nevím“ bojovat. Co by měl poradce vědět o neurofyziologii mozku v období dospívání.
- Odkud se bere odpor, pasivita a vyhýbání se rozhovorům o budoucnosti. Aktivita pro žáky "Dopis z budoucnosti".
- Jak může poradce přejít od role experta k roli partnera a navigátora — a získat tím větší důvěru.
- Jaké otázky pokládat dospívajícím místo nefunkčních „Čím chceš být?“ nebo „Co je pro tebe v práci důležité?“.